Sök:

Sökresultat:

2002 Uppsatser om Eurovision Song Contest 2013 - Sida 1 av 134

"Arken är skjuten i sank": En kvalitativ studie kring rapporteringen av The Arks medverkan i Melodifestivalen och Eurovision Song Contest 2007

The purpose of this study has been to follow how the Swedish press covers the Swedish music competition Melodifestivalen and the Eurovision Song Contest. To do so, I have followed how the image of The Ark, a Swedish rock group, changed in the press during Melodifestivalen and the Eurovision Song Contest 2007. They won in Sweden, but in the big European finale they ended up in 18th place. The study is based on a discourse analysis with the focus on the social dialogue of the band in the newspapers. I have applied the analysis on 14 articles published the day after Melodifestivalen and a week ahead, and 14 articles published the day after the Eurovision Song Contest and a week ahead.

Vart tog musiken vägen? : En kvalitativ undersökning om hur ett evenemang kan användas som ett kommunikationsverktyg.

La?nder och sta?der la?gger allt mer fokus pa? att arbeta med det egna varuma?rket och har da?rmed fa?tt ett mer fo?retagsliknande seende med medborgarna som konsumenter. Samtidigt anva?nder de sig i allt sto?rre utstra?ckning av evenemang som ett marknadsfo?ringsmedel. Evenemang av olika slag har pa? sa? viss blivit ett kraftfullt kommunikationsverktyg.

Evenemang för en ökad attraktionskraft : En studie om Malmö stad, Eurovision Song Contest 2013 & Handbolls-VM 2011

Syftet med studien är att undersöka hur Malmö stad använder sig av evenemang för en ökad attraktionskraft.  Studiens syfte och frågeställningar har besvarats genom intervjuer med Malmö stad, Malmö Turistbyrå, Tourism in Skåne och Event in Skåne. Insamlingen av empiri har utförts genom kvalitativa telefonintervjuer samt en kvalitativ mailintervju, alla dessa baserades på ett icke-sannolikhetsurval gällande urvalet av respondenter. Samtliga intervjuer har haft öppna frågor och varit semistrukturerade. Intervjufrågorna har utformats utifrån studiens frågeställningar och har anpassats efter respektive respondent.

Vad är ett hållbart evenemang? : Eurovision Song Contest i Malmö våren 2013 i rampljuset

Hållbarhet är ett begrepp som har fått en allt större och viktigare betydelse i samband med evenemang. Denna genomslagskraft beror på flera skäl såsom etiska, strukturella och marknadsföringsmässiga. Tack vare utvecklingen har många organisationer fått upp ögonen för detta fenomen och Malmö stad och Region Skåne, som bär huvudansvaret för Eurovision Song Contests kringaktiviteter, är inga undantag. Ett mål som Malmö stad har under sitt värdskap är att ISO-certifiera organisationens arbete vid kringaktiviteter i samband med musiktävlingen. Huvudsyftet med denna studie är att undersöka vad ett hållbart evenemang är.

"Man ska vara rädd om instrumenten" : En intervjustudie om tre förskollärares berättelser om sångsamling

In the preschool curriculum there is not much described when it comes to the subject of music. What is written about the aesthetic subjects is related to the overall learning moments, rather than separated into objectives for each subject. The learning includes, among other things, that the children will be offered a variety of cultural experiences. However, there is no explanation to what should be included in the use of music. The purpose of this thesis is to investigate the function of preschool song circles, based on three preschool teachers' stories.

"Man får det intrycket av dig" : En samtalsanalytisk studie i journalisters användande av det indefinita pronomenet man i partiledarintervjuer.

This essay examines the communication value of music in television advertising. It studies different forms of music and whether these forms contribute positively or negatively to how television advertising is perceived and remembered. The forms are jingle, familiar song and unfamiliar song. 100 high school students participated in the study through a questionnaire.                      The study shows that music is an important tool that complements television advertisings visual aspects. Music creates feelings, emphasizes aspects of the image and clarifies the advertised message.

Musikens betydelse i TV-reklam : En analys av jingel, bekant och obekant musik

This essay examines the communication value of music in television advertising. It studies different forms of music and whether these forms contribute positively or negatively to how television advertising is perceived and remembered. The forms are jingle, familiar song and unfamiliar song. 100 high school students participated in the study through a questionnaire.                      The study shows that music is an important tool that complements television advertisings visual aspects. Music creates feelings, emphasizes aspects of the image and clarifies the advertised message.

Hur svårt kan det va?: En studie om kreativitet i arbetet med Melodifestivalen

The swedish song contest ?Melodifestivalen? is the most popular TV-show in Sweden according to number of viewers. Not only has it managed to remain the viewers? number-one choice year after year, it has also engaged a lot of the viewers (2, 4 millions in this year?s final) to vote for their favourite song. Melodifestivalen is classified as a creative organisation since it has evident elements of creativity in its process, product and among its employees.

Berättande melodier : Hur en films theme song representerar narrationen

En undersökning för hur en films theme song representerar narrationen. För att ta reda på detta har låten kopplats ihop med filmens tema..

Den försvunna sången - En studie av en rekonstruktionsprocess

Title: The lost song. A study of a reconstruction process. I was asked by the daughter of the Swedish composer Svea Welander (1898 1985) for help to reconstruct a now lost song for voice and piano originally composed by her mother, where the melody of the song was used in the second movement of her first string quartett. The song was composed in 1955, words by Wilhelm Ekelund. My aim has been to describe the process of reconstructing the song.

Social musiksmak?: Social påverkan på musiksmak via anonyma räkneverk

The purpose with this paper is to examine whether other peoples opinions of a song and an artist influences an individuals own opinions of the song and artist. Through a quantitative study we seek to study whether such an influence exists and if it does, how strong that influence is. The study began with a pretest to examine whether differences existed when we manipulated our independent variable, how many times the song has been played at Myspace.com. Subsequently we performed a quantitative study by handing out surveys to students at Stockholm School of Economics on two different occasions. Our results show no significant differences in attitude or intentions when the amount of times the song has been played at Myspace.com is manipulated.

Sjung för, sjung med och sjung till barn : En studie om hur musicerande situationer förekommer på tre olika förskolora ur ett språkutvecklingsperspektiv

In 1998 years' curriculum for the preschool stands it those children under school age will get possibility that? communicate with the aid of differently expression shapes? and an example that is mentioned in the governing document is song and musical.  The purpose with this study is to examine how the song and the music are used from a language development perspective in three different preschools' activities. In the essay, I review to earlier research around the music?s' and the song's possibilities for the child's linguistic development. In the essay, it is discussed about some important factors that obstruct music situations in the preschool that the curriculum for the preschool (Lpfö98) not specific describes what expression shapes as song and music will contain and that deficiency on musical education at pedagogues.  The method for the study was to collect empirical materials through observations on three different preschools.

En studie för Melodifestivalens interaktiva applikation

Melodifestivalen är en svensk musiktävling där vinnaren av tävlingen representerar Sveriges bidrag på Eurovision Song Contest. Melodifestivalen nådde uppemot 3,770 miljoner tittare år 2015. Många som tittade på Melodifestivalen använde sig av deras applikation till att rösta och följa programmet.Denna studie är skriven i syfte att undersöka samt analysera hur medietekniker upplever kombinationen av att titta på Melodifestivalen, samtidigt som de använder sig av Melodifestivalens applikation. Metoden som använts för att samla data och information har varit kvalitativa och kvantitativa intervjuer. All material har tagits fram i syfte att ge djupare svar/förståelse på? de frågor som ställts.En annan viktig aspekt i denna studie är att undersöka hur Melodifestivalens applikation är uppbyggd samt vilka krav som ställts på den.

Från färdighetsträning till vokalt uttryck : Om sången i grundskolans läroplaner

The subject singing in elementary school changed its name to music in 1955 and with the name change followed a change in the content of the topic. In my study, I examine the perspective of how song as a subjekt has changed in the basic school curriculum texts. As a complement to text analysis, I used interviews in which two music teachers with long service in primary school were interviewed. My survey shows that there has been a clear change of the contents of concept song from being a pure skill where the aim was the vocal line benefits in different contexts and is today a vocal expression that can be embodied in many different ways. Curriculum texts have not been crucial to the changing content of the concept song.

Förekomst av ljumsksmärta under försäsong hos ishockeyspelare

Introduktion. Ishockey a?r en sport da?r skador a?r vanligt fo?rekommande. Oftast uppsta?r skador under matcher och ljumskskador a?r bland de vanligast fo?rekommande skadorna hos ba?de ma?n och kvinnor som spelar ishockey.

1 Nästa sida ->